Σάββατο, 17 Ιουλίου 2010

Πλοία Ταχείας Μεταφοράς: ZUBR

Μου κίνησε το ενδιαφέρον ένα ξένο δημοσίευμα σχετικά με τα ΠΤΜ τύπου ZUBR, του Πολεμικού Ναυτικού, με τον τίτλο "Τα Ελληνικά αερόστρωμνα πεθαίνουν νέα". Αναφέρει ότι οι Έλληνες τελικά, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και υψηλού κόστους συντήρησης, αναγκάζονται να "κανιβαλίσουν" τα δύο, για να μπορούν να συντηρήσουν τα άλλα δύο.

Τα τέσσερα ΠΤΜ αγοράσθηκαν   προς 50 εκατομμύρια $ το ένα, το 2000. Ένα προέρχεται από Ουκρανία και τα άλλα από Ρωσία. Τα σκάφη αυτά έχουν την δυνατότητα μεταφοράς 150 τόνων φορτίου,δηλαδή τρία άρματα μάχης ή δέκα ΤΟΜΠ, ή  500 στρατιώτες με πλήρη φόρτο και οπλισμό. Το μεγάλο πλεονέκτημά τους είναι ότι μπορεί να κινείται (ίπταται) πάνω από το νερό με ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα. Η αυτοδυναμία τους σε κίνηση είναι 480 χλμ. Ο οπλισμός τους αποτελείται από αυτόματα πυροβόλα  των 30χιλ. και δύο εκτοξευτές πυραύλων Ε-Α βεληνεκούς 6000μ. Επίσης μεταφέρουν και βάλλουν πυραύλους των 140χιλ.ή 80 θαλάσσιες νάρκες. Το πλήρωμά τους αποτελείται από 31 άτομα. Συνήθως κάθε πλούς,δεν υπερβαίνει τις 6 ώρες , για λόγους συντηρήσεως.

Συμπληρώνω ότι είναι εξαιρετικά θορυβώδες, χρειάζεται κάποιος ωτασπίδες όταν είναι μέσα και φανταστικό στην ...πτήση του. Ευάλωτο, μόνο όταν είναι ακίνητο. Έχω "γράψει" ώρες επάνω τους.

Ενδιαφέρονται πολύ οι Κινέζοι τώρα τελευταία, για την προμήθεια  τεσσάρων ZUBR προς 80 εκ. $ το ένα, με παράδοση μέσα στα επόμενα 3 έτη. Θέλουν ν' αποκτήσουν και το "know how". Μαζί με αυτά των Κινέζων, θα κυκλοφορούν στον κόσμο συνολικά, 12  ΠΤΜ.

 Οι αμφίβιοι τα γνωρίζουν πολύ καλά αυτά τα σκάφη, είτε με καλές, είτε με...κακές εμπειρίες!
Έτσι δεν είναι κομάντος;

Ο Ανιχνευτής


Πηγή: Strategy Page





1 σχόλιο :

  1. Οι Πεζοναύτες τα γνωρίζουμε αρκετά καλά λόγω ασκήσεων-πλεύσεων, όχι οι Αμφίβιοι.. Απο όσο ξέρω τα ZUBR είναι χρεωμένα κυρίως εαν όχι αποκλειστικά απο το Π/Ν στη μεταφορά μονάδων Πεζοναυτών. Υπάρχει και αξιωματικός του Π/Ν ο οποίος υπηρετεί ως σύνδεσμος στην 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών (την Ταξιαρχία Μου). Όντως πολύ αξιόπιστα και γρήγορα πλοία (Σκαραμαγκάς-Ύδρα σε 2 ώρες, 80 κόμβοι με τις 2 τουρμπινες σε λειτουργία 100%) 'πάνω" απο την επιφάνεια του νερού, αφού είναι εν μέρει ιπτάμενο όχημα και όχι πλεούμενο και να τραντάζει ολόκληρο με τέτοια ταχύτητα. Βέβαια οι Ουκρανοί όταν τα κατασκεύασαν δεν έδωσαν μεγάλο ενδιαφέρον στο θέμα των μονωτικών υλικών απο πλαυράς θορύβου και το αποτέλεσμα είναι αν κάποιος δεν φοράει τα μεγάλα ακουστικά του bergen, να φλερτάρει με την κόφωση (και να τα φοράει βέβαια μια βουή θα παραμείνει για ώρα μετα το πέρας της μεταφοράς
    ).. Αλλα γουστάρουμε όπως και να έχει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.