Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013

Όταν αγριεύει η θάλασσα στην Αφρική..

Πηγή
Δεν ξέρω αν έχετε ακούσει για την "Κοινότητα Ανάπτυξης Μεσημβρινής Αφρικής" (Southern African Development Community, SADC). Είναι μια κοινότητα 15 χωρών, με σκοπό την ανάπτυξη και προώθηση των κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών δεσμών, καθώς και της ασφάλειας της περιοχής.

Στα πλαίσια της τελευταίας, τα κράτη-μέλη από κοινού, διοργανώνουν σε ετήσια βάση, άσκηση ειδικών δυνάμεων. Αυτή τη φορά οργάνωσαν άσκηση διάρκειας 35 ημερών, στην έρημο της Ναμίμπια. Μέσα στο σενάριο, προβλεπόταν και διείσδυση καταδρομικού τμήματος από θαλάσσης. 

Κατά τη διεξαγωγή  όμως αυτής της αμφίβιας διείσδυσης από Νοτιοαφρικανούς καταδρομείς το βράδυ του Σαββάτου, κάτι "στράβωσε" κατά την πλεύση των 4 λέμβων τύπου Barracuda. Ο καιρός δεν ήταν όπως φαίνεται τόσο καλός και η θάλασσα είχε κύμα. Έτσι, μια από τις λέμβους κάνοντας απότομη στροφή, δέχτηκε πλευρικό κύμα και ανατράπηκε. Και οι 8 κομάντος βρέθηκαν στον νερό παλεύοντας με τα κύματα στις 3 τα ξημερώματα προς Κυριακή.

Η άλλη βάρκα, το "ζευγάρι", έσπευσε να βοηθήσει! "Ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται" λέει μια λαϊκή παροιμία! ΄Με το που πλησίασε η βάρκα, όλοι πιάστηκαν από τη μια πλευρά με αποτέλεσμα, να ..ανατραπεί και αυτή, αφού την κτυπούσαν πλευρικά τα κύματα! Συνολικά 16 μέσα στο νερό! 

Αμφίβιοι καταδρομείς της Νότιας Αφρικής (Πηγή)
Η ακτή μάλλον ήταν σχετικά κοντά, αλλά... μόνο οι 11 κατόρθωσαν να κολυμπήσουν και να βγουν εκεί, ενώ άλλους 2 μάζεψε ένα σκάφος της Αγκόλα. Οι δύο βάρκες βρέθηκαν αργότερα 10 μίλια μακριά από το σημείο του ναυαγίου για να καταλάβετε τους δυνατούς ανέμους που έπνεαν εκεί. Δυστυχώς 2 άτυχοι κομάντος δεν έχουν βρεθεί. Όλα τα διατιθέμενα εναέρια και θαλάσσια μέσα ακόμη ψάχνουν.

Μια άσκηση με όχι καλό τέλος, αφού ήταν η τελευταία φάση της, όταν συνέβη το ατύχημα. Ένα περιστατικό, που επαναφέρει για μια ακόμη φορά στην επιφάνεια, κανόνες ασφάλειας και τήρησής τους, τυποποιημένες οδηγίες ενεργειών, ενημέρωση προσωπικού και χειρισμό τέτοιων επεισοδίων, είτε σε ασκήσεις είτε σε πραγματικές επιχειρήσεις.

Με τα πολυεστερικά σκάφη, είναι πιο εύκολη η ανατροπή. Συνήθως τα φουσκωτά, δεν ανατρέπονται εύκολα!  Μόνο αν τα κτυπήσει επανειλλημένα ισχυρό πλευρικό κύμα!

Θυμάμαι από παλιά, ότι ένα από τα αντικείμενα που πάντα υπήρχαν στην αμφίβια εκπαίδευση των ειδικών δυνάμεων ήταν (και πρέπει να είναι) η ανατροπή και η επαναφορά λέμβου. Εφαρμοζόταν μια μέθοδος αντίδρασης σε περίπτωση ανάγκης.


-Πως πρέπει να κινείται το σκάφος με καιρό;
-Πως ταξιδεύουμε με φουσκωτό στη φουρτούνα;
-Πως πρέπει να αντιδρά το προσωπικό όταν βρεθεί σε τέτοια κατάσταση;
-Πως πρέπει να ασφαλίζονται τα υλικά;
-Τι άλλα μέτρα ασφαλείας πρέπει να λαμβάνονται;
-Πως πρέπει να γίνεται η διάσωση και η περισυλλογή ναυαγών;
- Τι σωστικά μέσα πρέπει να έχουν τα φουσκωτά;
-Πως αντιμετωπίζουμε την υποθερμία στη θάλασσα;

Ερωτήσεις που μόνο μέσα από την εκπαίδευση βρίσκουν την απάντησή τους. Τυποποίηση ενεργειών ανάγκης!


Ανιχνευτής
























Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.