Ισραηλινό υποβρύχιο όχημα του 1967 (Πηγή) |
Οι "ανθρώπινες τορπίλες" ήταν ένας τύπος υποβρύχιου οχήματος που μετέφερε ιππαστί, βατραχανθρώπους για μυστικές αμφίβιες καταδρομικές επιχειρήσεις κατά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο. Ο βασικός σχεδιασμός τέτοιων υποβρυχίων οχημάτων είναι σε χρήση ακόμη και σήμερα.
Το όνομα "ανθρώπινες τορπίλες" δόθηκε τότε, για να προσδιορίζονται οι Ιταλοί βατραχάνθρωποι, που πρώτοι χρησιμοποίησαν αυτή τη μέθοδο διείσδυσης σε εχθρικά λιμάνια της Μεσογείου για την καταστροφή εχθρικών πλοίων. Αργότερα, τους ακολούθησαν και οι Βρετανοί που βρήκαν αυτή την ιδέα εξαιρετική, όταν το ανακάλυψαν. Σήμερα, πολλές χώρες χρησιμοποιούν παρόμοια υποβρύχια οχήματα στο πολεμικό τους ναυτικό.
Τα πρώτα υποβρύχια οχήματα, που όπως είπαμε ήταν ιταλικά, τα λεγόμενα "Maiale"(Μαϊάλε), είχαν ηλεκτρική προώθηση και μετέφεραν επάνω τους 2 βατραχανθρώπους. Οδηγούσαν το υποβρύχιο με χαμηλή ταχύτητα και προσέγγιζαν τα ύφαλα των πλοίων για να τοποθετήσουν εκρηκτικά με μηχανισμό επιβράδυνσης. Συνήθως τα εκρηκτικά ήταν σε συσκευασία μαγνητικής νάρκης (Limpet mine) που προσδενόταν στο υποβρύχιο όχημα, ή ο κάθε βατραχάνθρωπος τη μετέφερε επάνω του, δεμένη στη μέση του .
Κατά την διάρκεια της επιχείρησης τα "Maiale" μεταφέρονταν κοντά στο στόχο από υποβρύχια. Συνήθως η ενέργεια γινόταν κατά τη διάρκεια ασέληνης νύκτας, για να μην εντοπίζονται εύκολα από παρατηρητές. Οι πρώτες επιχειρήσεις των Ιταλών είχαν επιτυχία.
Το επίσημο όνομα των πρώτων υποβρυχίων οχημάτων στα ιταλικά ήταν: "Siluro a Lenta Corsa, SLC" (Τορπίλη χαμηλής ταχύτητας) αλλά οι Ιταλοί βατραχάνθρωποι, της έδωσαν το παρατσούκλι "Maiale" που σημαίνει στη γλώσσα τους "γουρούνα" γιατί δυσκολευόντουσαν πολύ στην οδήγησή τους. Οι Βρετανοί ονόμασαν τα δικά τους όπως είπαμε σε άλλο άρθρο, "chariots" (άρματα)
Ένα τυπικό υποβρύχιο όχημα διαθέτει εκτός από την προπέλα του και υδροπτερύγια πίσω, αλλά και πλευρικά πτερύγια για να ελέγχεται πλήρως η κίνησή του από τους χειριστές. Για την πλοήγησή του και τον υποβρύχιο προσανατολισμό διαθέτει πυξίδα, ή/και πιο σύγχρονα μέσα όπως σόναρ, GPS, και επικοινωνίες διαμόρφωσης υπερήχων. Επίσης μπορεί να διαθέτει σύστημα παροχής αέρα στους χειριστές, ώστε να μην καταναλώνουν τον αέρα ή το οξυγόνο από τις δικές τους ατομικές συσκευές.
Οι θέσεις των βατραχανθρώπων είναι ανοικτές ώστε να μπορούν εύκολα να φεύγουν από το όχημα. Γύρω από το όχημα υπάρχουν 4 δεξαμενές έρματος, (δύο μπροστά και δύο πίσω) που παίρνουν ή βγάζουν νερό για να διατηρείται το επιθυμητό βάθος κατά την πλεύση.
Δείτε ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ σχετικά με το θέμα, πιέζοντας τις "ανθρώπινες τορπίλες".
Ανιχνευτής
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.