Πηγή |
Τον περασμένο Μάϊο, για τρεις ημέρες και για δέκατη συνεχή χρονιά, έλαβε χώρα στη Σουηδία η Σύσκεψη (Forum) Επιχειρήσεων Ταχυπλόων Σκαφών (High Speed Boat Operations Forum 2014) στην οποία παρουσιάστηκαν πολλά και ενδιαφέροντα.
Για ν' αντιληφθείτε την βαρύτητα που έδωσαν οι Σουηδοί σ' αυτήν τη διεθνή συνάντηση, καλωσόρισε τους παρισταμένους ένας Σουηδός υποναύαρχος, διευθυντής της διακλαδικής διεύθυνσης ΔΜ του ΓΕΕΘΑ των σουηδικών ενόπλων δυνάμεων και παράλληλα πρόεδρος της βασιλικής εταιρείας ναυτικών επιστημών.
Για πολύ λίγο θα ήθελα να σχολιάσω τα καθήκοντα του υποναυάρχου, (που είναι μηχανικός) και τον τρόπο που οι Σουηδοί έλυσαν το διακλαδικό πρόβλημα συννενόησης των κλάδων στη διοικητική μέριμνα, από το 2002. Πολύ απλά σκέφτηκαν ότι αντί να έχουν "σαράντα μαγαζιά" για το ίδιο πράγμα, ενοποίησαν τις ανάγκες, αναδιοργάνωσαν τις μονάδες, ανακατάταξαν το προσωπικό και δημιούργησαν ένα νέο σύγχρονο διακλαδικό μοντέλο, που καλύπτει τις ανάγκες των κλάδων. Και δεν έμειναν στη ΔΜ! Ενοποίησαν και άλλες υπηρεσίες, που τις έκαναν διακλαδικές.
Σαφώς και όλα αυτά δεν έγιναν με το "μαγικό ραβδί". Προηγήθηκε αρκετή δουλειά και μελέτη, προφανώς με τη μέθοδο της "functional review" δηλαδή της λειτουργικής αναθεώρησης, (Κάτι ανάλογο έκανε ο ΟΟΣΑ για τη χώρα μας).
Έτσι σήμερα έχουν ένα διακλαδικό κέντρο ΔΜ, που ασχολείται με την εκπαίδευση του αντίστοιχου προσωπικού και την υποστήριξη των μονάδων των σουηδικών ενόπλων δυνάμεων και μια υπηρεσία προμήθειας αμυντικού υλικού. Αυτό είναι όλο! "Αφεντικό" και για τους δύο ο ναύαρχος. Ναι, τόσο απλά! Το μοντέλο τους, δεν είναι το μοναδικό στον κόσμο, ούτε και το πιο τέλειο, αλλά γι' αυτούς δουλεύει μια χαρά, από τη στιγμή που σταμάτησαν τα "συντεχνιακά" των κλάδων!
Ας επικεντρωθούμε όμως στο φόρουμ των ταχυπλόων σκαφών, το οποίο πρέπει να υπήρξε πολύ ενδιαφέρον, όπως συμπεραίνεται από το πρόγραμμά τους.
Παρουσιάστηκαν διάφορα θέματα, τεχνικής και κατασκευαστικής φύσεως, όπως και ασφάλειας προσωπικού, (για παράδειγμα επιπτώσεις κραδασμών στη σπονδυλική στήλη του προσωπικού και τρόποι αποφυγής τους) αλλά και θέματα τακτικής χρησιμοποίησης ταχυπλόων σκαφών. Ομιλητές-ειδικοί προσήλθαν από διάφορες χώρες και εταιρείες κατασκευής (εννοείται ότι τα λεφτά είναι πολλά..), Ολλανδοί, Νορβηγοί, Αμερικανοί, Βρετανοί.
Προσήλθαν 317 εκπρόσωποι από 36 χώρες, που αντιπροσώπευαν ένοπλες δυνάμεις, (φυσικά και ειδικές δυνάμεις) σώματα ασφαλείας, επιστημονικά ινστιτούτα κλπ., ενώ το γεγονός το κάλυψαν 15 δημοσιογράφοι και φωτογράφοι από ΜΜΕ, εθνικά και διεθνή.
Παράλληλα έγινε παρουσίαση και επίδειξη ικανοτήτων και επιδόσεων 27 νέων ταχυπλόων σκαφών της αγοράς, με διαθεσιμότητα για ..test drive, που ανέπτυσσαν ταχύτητα μέχρι και 107 κόμβους!
Πολύ καλή περίπτωση! Δεν ξέρω αν υπήρξε ελληνική συμμετοχή, αλλά μια ναυτική χώρα σαν την δική μας δεν θα πρέπει να την αφήνει ανεκμετάλλευτη αυτή την συνάντηση, ειδικά όταν μας ενδιαφέρουν τα ταχύπλοα σε επίπεδο ενόπλων δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας.
Στην περσινή συνάντηση παρουσιάστηκαν 2 πολύ ενδιαφέροντα θέματα, που τα μαγνητοσκόπησαν και κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, σε μορφή βίντεο.
Το πρώτο αφορά στους ελεύθερους σκοπευτές και τον τρόπο χρησιμοποίησής τους σε επιχειρήσεις ταχυπλόων σκαφών! Δείτε τη διάλεξη: ΕΔΩ
Το δεύτερο αναλύει τους παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπ' όψη κατά την διαδικασία προμήθειας ενός σύγχρονου στρατιωτικού ταχύπλοου σκάφους. Δηλαδή με ποιό τρόπο θα πρέπει να προσεγγίζεται το θέμα για τη σύνταξη μελέτης και έρευνας αγοράς! Θα το δείτε: ΕΔΩ
Ανιχνευτής
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.