Δεν πέρασαν λίγες ημέρες που αναφέρθηκα στην υπόθεση "Silmido" και κατά σύμπτωση τα νοτιοκορεατικά ΜΜΕ, έγραψαν για μια άλλη θανατηφόρα περίπτωση επάνω στην εκπαίδευση. Είναι περιστατικό όμως όχι απ' αυτά που χαρακτηρίζονται "μη δυνάμενα να προβλεφθούν" στις αντίστοιχες ένορκες διοικητικές εξετάσεις, αλλά προκλήθηκε δυστυχώς, από υπέρμετρη σε σκληρότητα και βάναυση συμπεριφορά εκπαιδευτών.
Δύο εκπαιδευόμενοι μόνιμοι υπαξιωματικοί των νοτιοκορεατικών ειδικών δυνάμεων, άφησαν την τελευταία τους πνοή, κατά τη διάρκεια σχολείου επιβίωσης-διαφυγής-απόδρασης. Στη φάση της αντίστασης στην ανάκριση, οι εκπαιδευτές άφησαν τους άτυχους εκπαιδευόμενους γονατιστούς μέσα σ' ένα κελί, με δεμένα πόδια και τα χέρια πισθάγκωνα και έχοντας φορέσει στο κεφάλι τους μια ..πλαστική σακούλα για να μη βλέπουν τον χώρο που βρίσκονται.
Δηλαδή, ήταν σαν να τους καταδίκασαν σε αργό θάνατο από ασφυξία. Όταν οι ανόητοι (ο ελάχιστος χαρακτηρισμός) εκπαιδευτές, τους είδαν να λιποθυμούν, κατάλαβαν ότι κάτι τρέχει και αφού τους έλυσαν τους πήγαν στο νοσοκομείο, αλλά ήταν αργά! Υπήρχε και τρίτος, ο οποίος στάθηκε πιο τυχερός και τη γλύτωσε.
Και προσέξτε, ήταν εκπαίδευση στα πλαίσια μονάδας και όχι σε κάποιο ειδικό κέντρο εκπαίδευσης! Έτσι συμβαίνουν τ' ατυχήματα, αν δεν έχουν ληφθεί τ' απαραίτητα μέτρα ασφάλειας. Αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα διεξαγωγής τέτοιας εκπαίδευσης, σε προσωπικό ειδικών δυνάμεων και όχι μόνο, αλλά σε όλους όσους εξ αποστολής έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες σύλληψης κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων, δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε τα μέτρα ασφάλειας, γιατί καλή εκπαίδευση είναι η ασφαλής εκπαίδευση. Προετοιμάζουμε μαχητές, δεν σκοτώνουμε ανθρώπους χωρίς λόγο!
Τους φόρεσαν νάιλον σακούλες στα κεφάλια και τους έδεσαν χειροπόδαρα! Τι περίμεναν να γίνει άραγε; Το αποτέλεσμα ήταν αναμενόμενο να συμβεί! Αυτού του είδους η εκπαίδευση με τον τίτλο "Αντίσταση στην Ανάκριση" (την έχω γευτεί στο παρελθόν), αποσκοπεί στο να σε μάθει βασικά ότι πρέπει ν' αποφύγεις την σύλληψη με κάθε δυνατό τρόπο, γιατί αλλιώς είσαι χαμένος από χέρι!
Αν όμως φτάσεις σ' αυτό το σημείο, θα πρέπει να γνωρίζεις τα τεχνάσματα των ανακριτών, για να μπορείς ν' αντέξεις, την άσκηση πρωτίστως της ψυχολογικής βίας επάνω σου! Υπάρχουν μύριοι όσοι τρόποι, που από χοντροκομμένοι βασανισμοί, έχουν μετεξελιχθεί σε επιστημονικές μεθόδους εκμαίευσης χρησίμων πληροφοριών από συλληφθέντες. (Έτσι λέγεται με όμορφα λόγια το ξετίναγμα)
Ο βασανισμός είναι η πιο "απλοϊκή" μορφή ανάκρισης για τον ανακριτή, αλλά οι πιθανότητες απόκτησης σωστών πληροφοριών με αυτόν τον τρόπο είναι ελάχιστες, γιατί αυτός που υποφέρει σωματικά παραδέχεται ό,τι του ζητήσεις για ν' απαλλαγεί έστω για λίγο από τους πόνους.
Αντίθετα, η άσκηση ψυχολογικής πίεσης, η κατάρρευση της προσωπικής αξιοπρέπειας, η πειθώ για ιδεολογική μεταστροφή, η διατήρηση ελπίδας διαφορετικής ζωής, επάνω σε άτομα απροετοίμαστα για τέτοιες καταστάσεις, επιφέρει αποτέλεσμα! Και αυτό δεν εφαρμόζεται σε άτομα ξεκούραστα! Προηγείται η σωματική καταπόνηση, κυρίως με την στέρηση του ύπνου τουλάχιστον για 48 ώρες.
Έχουν ακουστεί πολλά για τις μεθόδους ανάκρισης που εφαρμόζονται σε συλληφθέντες σαν τρομοκράτες, ή σε αυτούς που οι τρομοκράτες αιχμαλωτίζουν, ή γενικά σε αιχμαλώτους πολέμου! Δυστυχώς δεν ζούμε σε κόσμο αγγελικά πλασμένο και ξέρουμε τι αγριότητες γίνονται παντού! Πρέπει ένας μαχητής των ειδικών δυνάμεων να προετοιμάζεται και γι' αυτό. Να ξέρει πως θα φερθεί αν αιχμαλωτιστεί για να μπορέσει να επιζήσει!
Δανοί εκπαιδευόμενοι (Πηγή) |
Στην εκπαίδευση αυτή, που (πρέπει να) οργανώνεται από κατάλληλους και πιστοποιημένους εκπαιδευτές, κανείς δεν συμμετέχει και δεν πρέπει να συμμετέχει, υποχρεωτικά! Δηλώνει την εθελοντική συμμετοχή του και ακολουθεί το πρόγραμμα. Αυτοί που δεν επιθυμούν, συνήθως αποχωρούν και από τις ειδικές δυνάμεις, η τουλάχιστον έτσι γινόταν παλιά και το θεωρώ δίκαιο. Δεν μπορείς να εμπιστεύεσαι ένα άτομο σε ειδικές αποστολές, αν δεν έχει δοκιμαστεί σε τέτοιες πλασματικά δύσκολες στιγμές. Τι θα κάνει αν η κατάσταση γίνει πραγματικά δύσκολη; Θα τα "ξεράσει" αμέσως όλα;
Τα μέτρα όμως ασφάλειας στην εκπαίδευση ήταν δρακόντεια και έτσι πρέπει να είναι, ώστε να αποφεύγονται άσχημες παρενέργειες. Όλα (πρέπει να) γίνονται σύμφωνα με συγκεκριμένες ειδικές οδηγίες. Αυτή η φάση της αντίστασης της ανάκρισης, συνήθως γίνεται μετά την φάση διαφυγής, όπου οι εκπαιδευόμενοι είναι καταπονημένοι από τις πολύωρες πορείες. Μπαίνουν σε ειδικά διασκευασμένους χώρους σε απομόνωση με κουκούλα (υφασμάτινη και ανοικτή στο λαιμό) και σε άβολες στάσεις, περιμένοντας την σειρά τους γι' ανάκριση! Τα χέρια ποτέ δεν δένονται! Απλά αν κάποιος αποφασίσει να βγάλει την κουκούλα , σημαίνει ότι εγκαταλείπει και αποχωρεί!
Σε μια τέτοια εκπαίδευση, για να πούμε και κάτι ευτράπελο, έτυχε ένας παλιός φίλος (Τεμέτερον), στη Γερμανία πριν από πολλά χρόνια, την 10ετία του '80, στο τότε γνωστό Διεθνές Σχολείο Περιπόλων μακράς Ακτίνας Δράσης. (ILRRPS).
Όταν ήλθε η σειρά του να περάσει στον ανακριτή, προς μεγάλη του έκπληξη, ήλθε αντιμέτωπος, με ...μια όμορφη ξανθιά Βρετανίδα της Scotland Yard ! Τότε έστελναν και αυτοί εκπαιδευόμενους ανακριτές τους, ώστε να εξασκούνται σε αυτά που μάθαιναν, επάνω μας!
Έτσι ενώ ήταν σφιγμένος και άκαμπτος, άρχισε να ..μαλακώνει, όταν η ανακρίτρια με την ωραία της φωνή τον ρωτούσε για τις ομορφιές της Ελλάδας και λέγοντάς του πόσο της άρεσε κάποιο νησί που είχε επισκεφθεί! Ο φίλος μου, από "αιγυπτιακή σφίγγα", έγινε λαλίστατος! Άρχισε, πονηρά σκεπτόμενος, να περιγράφει περιοχές, μεταξύ των οποίων και την δική του, την προσκάλεσε και έδωσε ακόμη και το τηλέφωνό του, πιστεύοντας ότι "έβγαλε γκόμενα"!
Μάλλον το αντίθετο είχε συμβεί! Η Βρετανίδα έβγαλε "λαβράκι" ξετινάζοντας τον Έλληνα και αποσπώντας πληροφορίες που δεν θα έπρεπε να δοθούν εκτός από τα 4 βασικά στοιχεία: Ονοματεπώνυμο, βαθμός, αριθμός στρατιωτικού μητρώου και ημερομηνία γέννησης. Μονάδα ποτέ δεν αναφέρεται, ούτε ειδικότητα, γιατί έτσι δίνεις στον ανακριτή την ευκαιρία να καταλάβει με τι ασχολείσαι και τι αποστολές εκτελείς.
Στην απενημέρωση, που έγινε στο τέλος της εκπαίδευσης σε όλους μας, ο Έλληνας "ζιγκολό" δεν ήξερε που να κρυφτεί, μέσα στο ξέσπασμα των γέλιων του ακροατηρίου! Στην εκπαίδευση περιπόλων που ακολούθησε, δεν μιλιόταν! Οι επιδόσεις του όμως ήταν άριστες!
Η εκπαίδευση πρέπει να βελτιώνει και όχι να σκοτώνει!
Ανιχνευτής
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.