Ηλεκτρικός Ανελκυστήρας Τ1-16 (Πηγή) |
Ο εκτοξευτής σχοινιού ΜΚ ΙΙ.
Εκτοξευτής σχοινιού ΜΚ ΙΙ (Πηγή) |
Η εκτόξευση ενός σχοινιού είτε για αναρρίχηση ενός βράχου,ή κτιρίου, είτε για την διάβαση μιας βαθιάς χαράδρας, ή για την διέλευση από κτίριο σε κτίριο, είτε για την ανάβαση σε πλοίο ενώ είμαστε σε βάρκα ή κολυμπάμε στην επιφάνεια της θάλασσας, ή ακόμη από στεριά σε καράβι ή το αντίθετο, είναι κάτι που πάντα απασχολεί το προσωπικό των ειδικών δυνάμεων σε επιχειρήσεις ή ακόμη και για τη διάσωση ατόμων που κινδυνεύουν.
Ο εκτοξευτής ΜΚ ΙΙ σε αμφίβια έκδοση (Πηγή) |
Μια εταιρεία λοιπόν, παρουσίασε τα προϊόντα της στον τομέα αυτό. Το ΜΚ ΙΙ, είναι ένα μικρό φορητό κανονάκι που εκτοξεύει με μεγάλη ακρίβεια σχοινί και γάντζο. Ανάλογα με την περίπτωση, ξηρά ή θάλασσα έχει και το κατάλληλο σύστημα εκτόξευσης.
Ο ηλεκτρικός ανελκυστήρας T1-16
Ένα άλλο επίσης σύστημα που επέδειξε η ίδια εταιρεία, είναι ο ηλεκτρικός ανελκυστήρας T1-16. Κάτι παρόμοιο είχαμε παρουσιάσει και στο παρελθόν (2010). Εδώ στην πιο εξελιγμένη του μορφή, κατάλληλο για την εύκολη ανέλκυση προσωπικού από τη θάλασσα σε πλοίο, ή εντός κατοικημένων τόπων για την εύκολη αναρρίχηση-καταρρίχηση σε ορόφους, ή ακόμη στην ύπαιθρο, για το ανέβασμα και κατέβασμα σε βράχια και απόκρημνα σημεία του βουνού.
Ηλεκτρικός ανελκυστήρας Τ1-16 (Πηγή) |
Το σύστημα που είναι παντός καιρού, δουλεύει και με τηλεχειρισμό, και χρησιμοποιεί επαναφορτιζόμενη αδιάβροχη μπαταρία με (απόδοση ενέργειας) δυνατότητα αναρρίχησης 400 συνολικά μέτρων. Επίσης είναι πιστοποιημένο για αδιάβροχη αντοχή μέχρι βάθους 10 μέτρων, αν μεταφέρεται υποβρυχίως από βατραχανθρώπους (κλειστό κύκλωμα, σε τακτικές επιχειρήσεις)
Το υποβρύχιο (μη επανδρωμένο) όχημα αναγνώρισης DTX2 ROV
Θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί σαν το "υποβρύχιο drone" Το DTX2 ROV κατασκευασμένο με στρατιωτικές προδιαγραφές από ανοδιωμένο χυτό αλουμίνιο και με βάρος (στον αέρα) 26 κιλά, μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 300 μέτρων, ενώ το σύστημα πρόσδεσης του με τον χειριστή διαθέτει ειδικό σχοινί 6 χιλ. μήκους 150 μέτρων και μπορεί να φτάσει κατόπιν παραγγελίας μέχρι και 400 μέτρα.
Τα τέσσερα προωθητικά του συστήματα, του επιτρέπουν την περιστροφή 180 μοιρών και την κίνηση ακόμη και σε περιορισμένους χώρους προς όλες τις κατευθύνσεις (κατακόρυφα και οριζόντια). Δεν παρασύρεται από υποβρύχια ρεύματα και διατηρεί την σταθερότητά του. Η κάμερά του μπορεί να δει σε γωνία 330 μοιρών. Οι αισθητήρες του μετρούν την θερμοκρασία του νερού (μπορεί να λειτουργεί από -5 έως +40 βαθμούς), αζιμούθιο κατεύθυνσης, βάθος και γωνίες στροφών.
Μπορεί να συνδυασθεί με πολλά εξαρτήματα, ανάλογα με την χρήση του και είναι κατάλληλο για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Επίσης το όλο σύστημα διαθέτει και φορητή κονσόλα με οθόνη, που μπορεί να λειτουργεί υποβρύχια, μεταφερόμενη από τον χειριστή. Κόστος του πακέτου, περίπου 35.000 $ ΗΠΑ. Βέβαια υπάρχει και το πιο οικονομικό , εμπορικό DTG2 ROV με κόστος 6.000 $ το οποίο κατεβαίνει μέχρι 150 μέτρα βάθος.
Τα ελαστικά μηδενικής πίεσης PZT (Pressure Zero Tire)
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι εποχούμενοι περίπολοι των ειδικών δυνάμεων στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν, ήταν η καταστροφή των ελαστικών των οχημάτων μετά από προσβολή από αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς ή κατά την δι΄λαρκεια ενέδρας. Τα χτυπημένα, σκισμένα ελαστικά, εμπόδιζαν την κίνηση και επομένως την γρήγορη απομάκρυνση από το επικίνδυνο σημείο. Οι αμερικανικές στρατιωτικές προδιαγραφές περί ελαστικών, συγκεκριμένα στο χώρο των ειδικών δυνάμεων, προβλέπουν την δυνατότητα αντοχής του σκισμένου ελαστικού, για κίνηση με ταχύτητα 30 μιλίων την ώρα και για 30 μίλια.
Μια μικρή εταιρεία, η οποία βραβεύθηκε από την αμερικανική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων, παρουσίασε ελαστικά που αντέχουν τρύπια ή σκισμένα, ταχύτητες 50 μιλίων την ώρα και για 50 μίλια. Τα ελαστικά τους που είναι κατασκευασμένα με πολλαπλές στεφάνες με ανθρακονήματα, διατηρούν την αντοχή για να μπορούν να απομακρυνθούν τα οχήματα από την επικίνδυνη ζώνη.
Τo παθητικό εξωσκελετικό σύστημα UPRISE
Έχει κυκλοφορήσει ευρέως η προσπάθεια κατασκευής ενός ενισχυτικού μηχανισμού του ανθρώπινου μυοσκελετικού συστήματος, ώστε να μπορεί ένας άνθρωπος να μεταφέρει πολύ περισσότερο φορτίο από ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν, χωρίς να καταπονείται το ανθρώπινο σώμα σε παρατεταμένη εργασία μεταφοράς φορτίων.
Στον στρατιωτικό χώρο, υπάρχει το πρόγραμμα του Exoskeleton, για το οποίο έχουμε μιλήσει σε προηγούμενο άρθρο. Στην τελευταία όμως έκθεση, μια καναδική εταιρεία, παρουσίασε ένα πιο απλό και εύχρηστο σύστημα, προσαρμοσμένο περισσότερο στις επιχειρησιακές ανάγκες των ειδικών δυνάμεων.
Το σύστημα UPRISE, είναι ένα μηχανικό σύστημα, το οποίο μεταφέρει κυριολεκτικά το βάρος του φόρτου ενός μαχητή των ειδικών δυνάμεων στο έδαφος, απαλλάσσοντας τον ίδιο από την καταβολή της προσπάθειας μεταφοράς. Οι σύγχρονες απαιτήσεις των ειδικών επιχειρήσεων, επιβάλλουν την μεταφορά φόρτου (που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει και τα 60 κιλά), σε μεγάλες αποστάσεις και ίσως για αρκετές ημέρες, ανάλογα με την αποστολή.
Η μεγάλη σωματική καταπόνηση σε συνδυασμό με αντίξοες καιρικές συνθήκες και υπό την πίεση της εχθρικής απειλής, μπορεί να προκαλέσει εύκολα την κατάρρευση ενός στρατιώτη με αποτέλεσμα την διακινδύνευση ή ακόμα και την ακύρωση της αποστολής ενός καταδρομικού τμήματος. Αυτή την περίπτωση έρχεται να καλύψει το σύστημα UPRISE, το οποίο χρησιμοποιούμενο κατάλληλα, μπορεί να κάνει την ζωή του μαχητή πιο εύκολη για μια αποστολή 3 έως 7 ημερών.
Η έμπνευση της κατασκευής αυτού του συστήματος, προέρχεται από την φυσική μηχανική λειτουργίας του ανθρωπίνου σώματος, μετά από πολύχρονη μελέτη του μυοσκελετικού συστήματος, ειδικά των "ευτραφών" παλαιστών του Sumo. Ο τρόπος με τον οποίο το σώμα τους έχει προσαρμοστεί στην μεταφορά του υπερβολικού βάρους τους, οδήγησε στην δημιουργία αυτού του ελαφρού μηχανικού (χωρίς μπαταρίες) εξωσκελετικού συστήματος, κατασκευασμένου από τιτάνιο.
Φορώντας αυτό το σύστημα, ένας στρατιώτης επιβαρύνεται μόνο με το 20% του βάρους του φόρτου του, ενώ η ευκολία κινήσεων μειώνεται (σύμφωνα με τους κατασκευαστές) μόνο κατά 1%! Το υπόλοιπο βάρος, μέσω του σπονδυλωτού συστήματος μεταφέρεται στο έδαφος.
Το σύστημα αποτελείται από ενισχυτικό φορέα της σπονδυλικής στήλης, που "δένει" με ανάλογη ενισχυτική ζώνη της μέσης και στη συνέχεια με αντίστοιχους ενισχυτικούς φορείς κατά μήκος του εξωτερικού και του εσωτερικού των ποδιών. Ο φορέας της σπονδυλικής στήλης στο επάνω μέρος του συνδέεται με έναν μηχανικό άτλαντα που υποστηρίζει το κράνος.
Αυξημένη αντοχή, απόδοση και μαχητική ικανότητα με μειωμένη πιθανότητα τραυμάτων, κόπωσης και κάμψης του ηθικού, είναι τα επιχειρήματα της εταιρείας για την αποτελεσματικότητα του προϊ όντος της. Στις ειδικές δυνάμεις εναπόκειται η απόφαση για χρήση του ή όχι, αφού το δοκιμάσουν στην πράξη.
Πάντως ας μην ξεχνάμε ότι αν ένας στρατιώτης δεν είναι γυμνασμενος και εκπαιδευμένος, τα υποστηρικτικά συστήματα από μόνα τους, δεν θα τον μετατρέψουν σε μαχητή.
Αυτά και άλλα πολλά, εμφανίσθηκαν και στην φετινή έκθεση SOFIC που έχει καθιερωθεί στον κόσμο των ειδικών δυνάμεων.
Ανιχνευτής
Το υποβρύχιο (μη επανδρωμένο) όχημα αναγνώρισης DTX2 ROV
DTX2 ROV (Πηγή) |
Θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί σαν το "υποβρύχιο drone" Το DTX2 ROV κατασκευασμένο με στρατιωτικές προδιαγραφές από ανοδιωμένο χυτό αλουμίνιο και με βάρος (στον αέρα) 26 κιλά, μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 300 μέτρων, ενώ το σύστημα πρόσδεσης του με τον χειριστή διαθέτει ειδικό σχοινί 6 χιλ. μήκους 150 μέτρων και μπορεί να φτάσει κατόπιν παραγγελίας μέχρι και 400 μέτρα.
Τα τέσσερα προωθητικά του συστήματα, του επιτρέπουν την περιστροφή 180 μοιρών και την κίνηση ακόμη και σε περιορισμένους χώρους προς όλες τις κατευθύνσεις (κατακόρυφα και οριζόντια). Δεν παρασύρεται από υποβρύχια ρεύματα και διατηρεί την σταθερότητά του. Η κάμερά του μπορεί να δει σε γωνία 330 μοιρών. Οι αισθητήρες του μετρούν την θερμοκρασία του νερού (μπορεί να λειτουργεί από -5 έως +40 βαθμούς), αζιμούθιο κατεύθυνσης, βάθος και γωνίες στροφών.
Η πλήρης συλλογή του DTX2 ROV (Πηγή) |
Μπορεί να συνδυασθεί με πολλά εξαρτήματα, ανάλογα με την χρήση του και είναι κατάλληλο για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Επίσης το όλο σύστημα διαθέτει και φορητή κονσόλα με οθόνη, που μπορεί να λειτουργεί υποβρύχια, μεταφερόμενη από τον χειριστή. Κόστος του πακέτου, περίπου 35.000 $ ΗΠΑ. Βέβαια υπάρχει και το πιο οικονομικό , εμπορικό DTG2 ROV με κόστος 6.000 $ το οποίο κατεβαίνει μέχρι 150 μέτρα βάθος.
Τα ελαστικά μηδενικής πίεσης PZT (Pressure Zero Tire)
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι εποχούμενοι περίπολοι των ειδικών δυνάμεων στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν, ήταν η καταστροφή των ελαστικών των οχημάτων μετά από προσβολή από αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς ή κατά την δι΄λαρκεια ενέδρας. Τα χτυπημένα, σκισμένα ελαστικά, εμπόδιζαν την κίνηση και επομένως την γρήγορη απομάκρυνση από το επικίνδυνο σημείο. Οι αμερικανικές στρατιωτικές προδιαγραφές περί ελαστικών, συγκεκριμένα στο χώρο των ειδικών δυνάμεων, προβλέπουν την δυνατότητα αντοχής του σκισμένου ελαστικού, για κίνηση με ταχύτητα 30 μιλίων την ώρα και για 30 μίλια.
Διατομή του ελαστικού μηδενικής πίεσης, στην οποία φαίνονται οι επιστρώσεις και οι στεφάνες των ανθρακονημάτων (Πηγή) |
Μια μικρή εταιρεία, η οποία βραβεύθηκε από την αμερικανική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων, παρουσίασε ελαστικά που αντέχουν τρύπια ή σκισμένα, ταχύτητες 50 μιλίων την ώρα και για 50 μίλια. Τα ελαστικά τους που είναι κατασκευασμένα με πολλαπλές στεφάνες με ανθρακονήματα, διατηρούν την αντοχή για να μπορούν να απομακρυνθούν τα οχήματα από την επικίνδυνη ζώνη.
Τo παθητικό εξωσκελετικό σύστημα UPRISE
Έχει κυκλοφορήσει ευρέως η προσπάθεια κατασκευής ενός ενισχυτικού μηχανισμού του ανθρώπινου μυοσκελετικού συστήματος, ώστε να μπορεί ένας άνθρωπος να μεταφέρει πολύ περισσότερο φορτίο από ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν, χωρίς να καταπονείται το ανθρώπινο σώμα σε παρατεταμένη εργασία μεταφοράς φορτίων.
Uprise (Πηγή) |
Το σύστημα UPRISE, είναι ένα μηχανικό σύστημα, το οποίο μεταφέρει κυριολεκτικά το βάρος του φόρτου ενός μαχητή των ειδικών δυνάμεων στο έδαφος, απαλλάσσοντας τον ίδιο από την καταβολή της προσπάθειας μεταφοράς. Οι σύγχρονες απαιτήσεις των ειδικών επιχειρήσεων, επιβάλλουν την μεταφορά φόρτου (που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει και τα 60 κιλά), σε μεγάλες αποστάσεις και ίσως για αρκετές ημέρες, ανάλογα με την αποστολή.
Η μεγάλη σωματική καταπόνηση σε συνδυασμό με αντίξοες καιρικές συνθήκες και υπό την πίεση της εχθρικής απειλής, μπορεί να προκαλέσει εύκολα την κατάρρευση ενός στρατιώτη με αποτέλεσμα την διακινδύνευση ή ακόμα και την ακύρωση της αποστολής ενός καταδρομικού τμήματος. Αυτή την περίπτωση έρχεται να καλύψει το σύστημα UPRISE, το οποίο χρησιμοποιούμενο κατάλληλα, μπορεί να κάνει την ζωή του μαχητή πιο εύκολη για μια αποστολή 3 έως 7 ημερών.
Uprise (Πηγή) |
Φορώντας αυτό το σύστημα, ένας στρατιώτης επιβαρύνεται μόνο με το 20% του βάρους του φόρτου του, ενώ η ευκολία κινήσεων μειώνεται (σύμφωνα με τους κατασκευαστές) μόνο κατά 1%! Το υπόλοιπο βάρος, μέσω του σπονδυλωτού συστήματος μεταφέρεται στο έδαφος.
Το σύστημα αποτελείται από ενισχυτικό φορέα της σπονδυλικής στήλης, που "δένει" με ανάλογη ενισχυτική ζώνη της μέσης και στη συνέχεια με αντίστοιχους ενισχυτικούς φορείς κατά μήκος του εξωτερικού και του εσωτερικού των ποδιών. Ο φορέας της σπονδυλικής στήλης στο επάνω μέρος του συνδέεται με έναν μηχανικό άτλαντα που υποστηρίζει το κράνος.
Αυξημένη αντοχή, απόδοση και μαχητική ικανότητα με μειωμένη πιθανότητα τραυμάτων, κόπωσης και κάμψης του ηθικού, είναι τα επιχειρήματα της εταιρείας για την αποτελεσματικότητα του προϊ όντος της. Στις ειδικές δυνάμεις εναπόκειται η απόφαση για χρήση του ή όχι, αφού το δοκιμάσουν στην πράξη.
Πάντως ας μην ξεχνάμε ότι αν ένας στρατιώτης δεν είναι γυμνασμενος και εκπαιδευμένος, τα υποστηρικτικά συστήματα από μόνα τους, δεν θα τον μετατρέψουν σε μαχητή.
Αυτά και άλλα πολλά, εμφανίσθηκαν και στην φετινή έκθεση SOFIC που έχει καθιερωθεί στον κόσμο των ειδικών δυνάμεων.
Ανιχνευτής
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.