ΣΕΛΙΔΕΣ

Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017

Η διακλαδικότητα στην εκπαίδευση των βατραχανθρώπων.

Φωτογραφία αρχείου
Βασική αρχή της στρατιωτικής εκπαίδευσης, είναι η προσαρμογή της στις επιχειρησιακές απαιτήσεις που απορρέουν από την εθνική στρατιωτική στρατηγική της κάθε χώρας. 

Τίθενται στόχοι, και εκπονείται το ανάλογο σχέδιο δράσης, ώστε να καλυφθούν αυτές οι απαιτήσεις μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα. Η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας για την διεξαγωγή συγκεκριμένης εκπαίδευσης, οδηγεί στην οργάνωση αντίστοιχου σχολείου. 

Τα σχολεία εκπαίδευσης των ειδικών δυνάμεων και όχι μόνο, πρέπει να αποσκοπούν στην κάλυψη τέτοιων αναγκών και όχι στην "χορήγηση" προνομίων υπό την μορφή ηθικών αμοιβών. Δεν θα πρέπει να επιλέγεται, για παράδειγμα, κάποιος να διέλθει την εκπαίδευση του σχολείου ελευθέρας πτώσεως αν δεν πρόκειται ποτέ να αξιοποιήσει αυτές τις γνώσεις επιχειρησιακά, μόνο και μόνο για να φέρει τις έγχρωμες πτέρυγες. Το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει και με την εκπαίδευση του βατραχανθρώπου.

Οπωσδήποτε  θα πρέπει να λαμβάνεται υπ' όψη το επιχειρησιακό έργο που με αυτήν την εκπαίδευση επιδιώκεται να καλυφθεί. Άλλες οι απαιτήσεις του ΠΝ, άλλες της ΠΑ και άλλες του ΣΞ, σε ό,τι αφορά τις υποβρύχιες δραστηριότητες. Επομένως αναφερόμαστε στην δημιουργία αντιστοίχων σχολείων.
Εκπαίδευση στο ΣΥΚ ΣΞ (Φωτογραφία ΓΕΣ)

Με αυτή την λογική οργανώθηκε πριν από 7 χρόνια το Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών του Στρατού Ξηράς, με επιδίωξη την κάλυψη των αναγκών των αμφιβίων Δυνάμεων Καταδρομών. Το σχολείο ξεκίνησε πολύ καλά! Δεν ξέρω αν τελικά καλύφθηκαν οι ανάγκες, για να δικαιολογείται η παύση του.

Είναι γεγονός από την άλλη πλευρά, ότι η πολλαπλότητα ιδίων σχολείων σε κάθε κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων, επιφέρει μεγαλύτερο οικονομικό κόστος, απ' ότι αν υπάρχει ένα ενιαίο διακλαδικό σχολείο. Όταν όμως μιλάμε για ενιαίο διακλαδικό σχολείο, ή καλύτερα να χρησιμοποιήσω την λέξη σχολή, ή κέντρο εκπαίδευσης, σημαίνει ότι μέσα εκεί οργανώνονται επί μέρους σχολεία που προορίζονται να καλύψουν τις επιχειρησιακές ανάγκες του αντίστοιχου κλάδου. Η σύγχρονη εξέλιξη των επιχειρήσεων, επιβάλλει τέτοιου είδους εξειδικεύσεις. Αυτό συνεπάγεται εκπαιδευτές απ' όλους τους κλάδους, και κοινή, διακλαδική αντίληψη, των επιχειρησιακών απαιτήσεων.

Η κοινή λογική λέει, ότι πριν κλείσεις ή ακυρώσεις κάτι "παρωχημένο",  πρέπει να έχεις ετοιμάσει την αντικατάσταση με το πρωτότυπο και καλύτερο νέο. Αν δεν γίνει έτσι, τότε υπάρχει η επικινδυνότητα της αποτυχίας κάλυψης των αναγκών.

Εύχομαι να πρεσβεύσει η σύνεση στην εξέλιξη της εκπαίδευσης των βατραχανθρώπων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κάθε κλάδου, χωρίς υστεροβουλίες, ή "συντεχνιακές" αντιλήψεις, αλλά με γνώμονα το κοινό εθνικό συμφέρον. 

Βασική εκπαίδευση ΥΚ (Φωτογραφία αρχείου)
Ελπίζω να δω σύντομα, μια  πρωτότυπη, εξελιγμένη, διακλαδική Σχολή Υποβρυχίων Καταστροφών κοινής αποδοχής, η οποία μέσα από την ποικιλία των σχολείων της (βασικά και προχωρημένα) και με την κατάλληλη και ισόρροπη παρουσία εκπαιδευτών όλων των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, θα μπορεί να εκπληρώνει το επιχειρησιακό της έργο. Γιατί δεν θέλουμε απλούς αυτοδύτες για καταδύσεις αναψυχής, αλλά βατραχανθρώπους-μαχητές.


Ανιχνευτής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.