Εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια έχει ξεκινήσει πειραματικά η κατασκευή τροχών οχημάτων χωρίς να περιέχουν αέρα αλλά μόνο με λάστιχο. Δεν μιλάμε για τροχούς ειδικών αμαξιδίων, που κατασκευάζονται από συμπαγές καουτσούκ και χρησιμοποιούνται σε συγκεκριμένους δημόσιους ή κοινόχρηστους χώρους.
Πηγή |
Οι τροχοί που συζητάμε, προορίζονται γι' αυτοκίνητα διαφόρων κυβισμών και έχουν λάστιχα που εκτός από την εξωτερική επιφάνειά τους, διαθέτουν ένα σύμπλεγμα κατάλληλα διατεταγμένων ελαστικών αξόνων και δεσμών, όπως φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία, που επιτρέπουν την εύκολη κίνηση του οχήματος, χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος τρυπήματος και ξεφουσκώματος, με όλες τις συνέπειες που δημιουργούνται απ' αυτό. Είναι τροχοί δίχως αέρα.
Η ιδέα ξεκίνησε για χρήση τους από μεγάλα αμάξια, της βαριάς βιομηχανίας, που οι σκληρές συνθήκες εργασίας, απαιτούν την διαρκή κίνηση χωρίς προβλήματα φθορών. Μετά ενδιαφέρθηκαν όσοι ασχολούνται με εργασίες στην ύπαιθρο σε πολύ κακοτράχαλα εδάφη και στη συνέχεια ακολούθησαν οι λάτρεις αυτοκινητιστικών σπορ. Η εταιρεία Michelin, λάνσαρε το δικό της μοντέλο παρόμοιου τροχού που ονόμασε "Tweel", σύνθετη λέξη από τις αγγλικές Tire και wheel. Μάλιστα το 2013 πήρε και το ασημένιο βραβείο της Edison Awards για την καλύτερη εφεύρεση της χρονιάς σε ό,τι αφορά τις μεταφορές, γι' αυτό.
Παράλληλα και άλλες εταιρείες, όπως η BriTek η Bridgestone και η Polaris άρχισαν να κατασκευάζουν παρόμοιους τροχούς, προσπαθώντας να μπουν δυναμικά με το νέο προϊόν τους στην αγορά. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές οι νέοι τροχοί παρουσιάζουν πολλά πλεονεκτήματα όπως: είναι πιο ελαφροί, πολύ ανθεκτικοί, αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, δημιουργούν καλύτερη επιτάχυνση, υπερβαίνουν δύσκολα εμπόδια, δημιουργούν επιπλέον ανάρτηση στους τροχούς, έχουν σταθερό κράτημα, ελέγχονται εύκολα, δεν σκάνε και κάνουν οικονομία στα καύσιμα διότι συνεισφέρουν στην κινητική ενέργεια! Όλα καλά!
Στις τελευταίες επιχειρήσεις του Ιράκ και του Αφγανιστάν, άρχισαν και οι στρατιωτικές υπηρεσίες διαφόρων χωρών να ενδιαφέρονται για τέτοια τεχνολογία, μετά από αλλεπάλληλα κτυπήματα των ανταρτών εναντίον φαλάγγων οχημάτων των συμμαχικών μονάδων με αυτοσχέδιες εκρηκτικές ενέδρες και ναρκοθετήσεις δρομολογίων.
Πειραματικός τροχός στρατιωτικού οχήματος Humvee που ανέλαβε να κατασκευάσει η αμερικανική εταιρεία Resilient Technologies, LLC την οποία στην συνέχεια αγόρασε η Polaris. (Πηγή) |
Είναι πολύ δύσκολο και εξαιρετικά επικίνδυνο να σκάει το λάστιχο από παγίδα και να ακινητοποιείται το αμάξι, ενώ θα μπορούσε να ξεφύγει. Πέραν τούτου το δύσκολο έδαφος στις ερήμους του Ιράκ αλλά και στο ορεινό Αφγανιστάν, απαιτεί ιδιαίτερα αυξημένες αντοχές στα λάστιχα των αυτοκινήτων, που πρέπει να κινούνται εκτός δρομολογίων. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για τα οχήματα μάχης των ειδικών επιχειρήσεων.
Έτσι, πρώτοι οι Αμερικανοί, ξεκίνησαν την προσπάθεια να κατασκευάσουν νέους τροχούς για τα Humvee τους και το Τμήμα Ερευνών του στρατού τους
Έχουν γίνει αρκετές δοκιμές που συνεχίζονται, μέχρι να βεβαιωθεί ότι αυτού του είδους οι τροχοί μπορούν πραγματικά ν' ανταπεξέλθουν σε συνθήκες μάχης με οποιεσδήποτε καιρικές καταστάσεις. Για παράδειγμα, τι γίνεται με αυτά τα λάστιχα, αν πέσουν στη λάσπη και γεμίσουν ανάμεσα στα κενά τους; Ή τι γίνεται στο χιόνι και στον πάγο;
Πάντως η νέα τεχνολογία αποτελεί μιαν "επανάσταση" στην κατασκευή τροχών, τους οποίους ακόμη και η ΝASA επιθυμεί να χρησιμοποιήσει στα ειδικά οχήματά της για την εξερεύνηση άλλων κόσμων. Η επανεφεύρεση του τροχού, δεν αφήνει ασυγκίνητες τις ειδικές δυνάμεις που σίγουρα θα είναι οι πρώτες που θα τις δοκιμάσουν στα αμάξια τους. Πόσο κάνει το σετ, είναι λίγο δύσκολο να προσδιορισθεί. Φτάνει να σας πω ότι αντίστοιχο σετ για ποδήλατα πολιτικών προδιαγραφών κυμαίνεται από 600 μέχρι και 1500 δολάρια.
Ανιχνευτής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.