ΣΕΛΙΔΕΣ

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

Διδάγματα Μάχης

Σημειώσεις εκπαίδευσης

"Πως θα εκπαίδευα ένα λόχο τώρα"

Αν θα είχα να εκπαιδεύσω ένα λόχο πεζικού  ξανά, θα έδινα περισσότερη σημασία στα παρακάτω:


1. Βασικά αντικείμενα πειθαρχίας όπως σωστός χαιρετισμός, άμεση εκτέλεση διαταγών, καθαριότητα και ευπρεπής εμφάνιση, συντήρηση υλικού και οπλισμού, γυάλισμα αρβυλών, κούρεμα κλπ. Κάνε τους νέους στρατιώτες να τα εκτελούν τέλεια το συντομότερο δυνατόν, γιατί αυτά αποτελούν την βάση για την πιο προχωρημένη εκπαίδευση αργότερα.

2. Οργάνωση σχολείου βολών μάχης, που θα περιλάμβανε πολλούς στόχους να εμφανίζονται αιφνιδιαστικά. Η πειθαρχία πυρός και η κανονική κατανομή πυρός σε στόχο περιοχής είναι πολύ σημαντική.

Εκτέλεση εκπαιδευτικής βολής με τυφέκιο Μ1 από Αμερικανούς στρατιώτες το 1943. Φαίνεται χαρακτηριστικά η χρήση του αορτήρα από τη θέση του καθήμενου. Στην πράξη δεν χρησιμοποιήθηκε πολύ ο αορτήρας. (Πηγή)

3. Η χρήση αορτήρα, ιδιαίτερα κατά την εκτέλεση βολών μάχης. Πολλοί στρατιώτες αποτυγχάνουν στη χρήση του ακόμη και όταν εκτελούν πυρά από αμυντικές θέσεις ή σε περιπτώσεις που η χρήση αορτήρα είναι ενδεδειγμένη. Έτσι χάνουν σε σταθερότητα και ακρίβεια βολής. Χρειάζεται εξάσκηση μέχρις σημείου που η χρήση αορτήρα να γίνει δεύτερη συνήθεια. Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις δεν θα χρησιμοποιείται ο αορτήρας κατά την βολή που πρακτικά είναι αδύνατον.

4. Εκπαίδευση σκοπευτού ακριβείας για όσους επιτυγχάνουν άριστες ή πολύ καλές βολές στην εκπαίδευση, το λιγότερο οι καλύτεροι έξι σε κάθε διμοιρία. Θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 2 ομάδες των τριών σκοπευτών ακριβείας σε κάθε διμοιρία. Υπολογίζοντας απώλειες από τραυματισμούς ή ασθένειες θα μπορείς να διατηρείς 2 ζευγάρια σκοπευτών ακριβείας κατά τη μάχη. Ένα τυφέκιο ακριβείας με διόπτρα και ένα ζευγάρι κιάλια για κάθε ομάδα, είναι αναγκαία.

5. Η εκπαίδευση οπλοπολυβόλου σε όλη την ομάδα μάχης είναι απαραίτητη. Το οπλοπολυβόλο είναι το κατ' εξοχήν ομαδικό όπλο και στα χέρια ενός εκπαιδευμένου σκοπευτή είναι ανεκτίμητης αξίας κατά τη μάχη. Όλοι οι στρατιώτες της ομάδας πρέπει να το δουλεύουν εξ ίσου καλά. Ένας οπλοπολυβολητής, σ' έναν από τους λόχους μας, εξουδετέρωσε είκοσι Γερμανούς σε μια ώρα, κατά τη διάρκεια μιας γερμανικής αντεπίθεσης. 

6. Η εκπαίδευση στις περιπόλους αναγνώρισης και μάχης  χρειάζεται μεγάλη έμφαση. Ο λόχος έκανε απόβαση στην Σικελία με 7 μόνιμους υπαξιωματικούς και 25 εφέδρους που ήταν εκπαιδευμένοι και ικανοί για τέτοιες αποστολές. Το αποτέλεσμα ήταν να χρησιμοποιηθούν συνεχώς οι ίδιοι και να υποστούν σημαντικές απώλειες, μέχρι θανάτου. Οι αναπληρώσεις τους,  δεν είχαν ιδέα για το αντικείμενο και η απόδοση των περιπόλων μας έπεσε πολύ κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων. Η εκπαίδευση στις περιπόλους πρέπει να περιλαμβάνει αντικείμενα όπως: διέλευση ναρκοπεδίων, προσανατολισμό και τήρηση κατεύθυνσης, ανάγνωση χάρτη και χρήση πυξίδας, και τεχνικές διείσδυσης ανάμεσα από εχθρικά τμήματα.

7. Εκτίμηση εδάφους. Όλο το προσωπικό πρέπει να γνωρίζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των χαρακτηριστικών και της μορφολογίας του εδάφους, από πλευράς στρατιωτικής. Εκπαίδευσέ τους να αντιλαμβάνονται πως φαίνεται το έδαφος στο οποίο βρίσκονται, από την εχθρική οπτική γωνία. Δηλαδή τι μπορεί ο εχθρός να δει και τι δεν μπορεί, που μπορείς να πάρεις θέσεις χωρίς να επισημανθείς κλπ.

8. Απόκρυψη και παραλλαγή και ιδιαίτερα τους κανόνες πειθαρχίας παραλλαγής. Η αφάνεια, η απόκρυψη ιχνών και προπαντός η ακινησία όταν ο αντίπαλος έχει την δυνατότητα να παρατηρεί τις θέσεις μας. 

9. Οργάνωση της ομάδας και καθορισμός ιεραρχίας σε σημείο που ακόμη και δύο να μείνουν στην ομάδα, να ξέρουν ποιός αναλαμβάνει την διοίκηση. Τήρησε την ομάδα έτσι, ανεξάρτητα από τις τυχόν απώλειες και τις αναπληρώσεις.

10. Η διμοιρία υποστηρίξεως  πρέπει να δουλεύει στα πλαίσια του λόχου με τη μέγιστη δυνατότητα που έχει. Ο διοικητής του λόχου πρέπει να την χρησιμοποιεί προσεκτικά και ν' αποφεύγει αίτηση πυρών από όλμους του τάγματος ή από πυροβολικό, για εξουδετέρωση στόχων που μπορεί να πετύχει η διμοιρία υποστήριξής του.

11. Η διαβίωση στην ύπαιθρο, κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες πρέπει να είναι ένα ακόμη βασικό αντικείμενο εκπαίδευσης του μαχητή. Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε στρατιώτης πρέπει να γνωρίζει πως θ' αντιμετωπίσει το κρύο, την βροχή, το χιόνι, την λάσπη και τον πάγο, ειδικά αν είναι αναγκασμένος να διαβιώσει έξω για πολλές ημέρες. Όλοι πρέπει να ξέρουν πως θα κατασκευάσουν αυτοσχέδιο καταφύγιο ή ένα σκέπαστρο πάνω από μια θέση μάχης, αφήνοντας μια τρύπα για να παρατηρούν και να πυροβολούν. Πρέπει να ξέρουν να μετακινούν και να παραλλάσσουν το σκέπαστρο, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Θα πρέπει να ξέρουν τους κανόνες ατομικής υγιεινής και ειδικά πως να περιποιούνται τα πόδια τους. Τέτοιου είδους εκπαίδευση θα φανεί σωτήρια όταν έλθει η ώρα της μάχης.

12. Οι αγγελιαφόροι. Όσοι προορίζονται για καθήκοντα αγγελιαφόρου, πρέπει να εκπαιδεύονται στα των περιπόλων πολύ καλά, περνώντας από ειδικό σχολείο εκπαίδευσης. Πρέπει να κάνουν εξάσκηση στην απομνημόνευση εντολών, επαναλαμβάνοντας πολλές φορές την προφορική εντολή  που μεταφέρουν. Ποτέ μην επιτρέπεις την παραμικρή απόκλιση από τις λέξεις του μηνύματος. Επιπλέον οι αγγελιαφόροι πρέπει να κάνουν εκπαίδευση και σε θέματα πληροφοριών, γιατί διερχόμενοι από περιοχές, έχουν την ευκαιρία να δουν πράγματα που ίσως φανούν πολύ χρήσιμα στη διοίκηση.

13. Η επιλογή υπαξιωματικών. Τώρα είμαι πεπεισμένος ότι αν θα έχω να επιλέξω υπαξιωματικούς, αυτό που πρέπει να προσέξω κατά σειρά προτεραιότητας είναι: η σταθερότητα, η επινοητικότητα και τελευταία η διάνοια.

Σ' ένα παλιό αμερικανικό στρατιωτικό περιοδικό ενημέρωσης με τον τίτλο "Combat Lessons" (Διδάγματα Μάχης) , που εκδιδόταν κατά τη διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου, διάβασα το παραπάνω άρθρο, που περιέχει συμπυκνωμένες πολεμικές εμπειρίες. 

Αμερικανική μονάδα αποβιβάζεται σε ακτή της Σικελίας, νότια του Σαλέρνο. (Πηγή)
Αν και έχουν περάσει τόσα χρόνια, πολλά από αυτά που γράφει ο τότε Αμερικανός λοχαγός (ΠΖ) Ρόμπερτ Γκέιτς, εξακολουθούν να είναι επίκαιρα. Η μονάδα του συμμετείχε στην απόβαση στην Σικελία και συνέχισε κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων στην Ιταλική χερσόνησο. Ότι γράφει είναι βγαλμένα από την εμπειρία του μετά την εκστρατεία στην Ιταλία.

Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ.(Πίνακας Οργανώσεως και Υλικού) τού λόχου πεζικού στον αμερικανικό στρατό του 2ου ΠΠ, προβλέπονταν 3 διμοιρίες τυφεκιοφόρων και μια διμοιρία υποστηρίξεως. Η διμοιρία τυφεκιοφόρων είχε 3 ομάδες τυφεκιοφόρων και 1 ομάδα διοικήσεως. Η ομάδα περιελάμβανε 12 στρατιώτες με ομαδάρχη ένα λοχία και βοηθό του έναν δεκανέα. 

Μέσα στο ίδιο περιοδικό, μπορεί κανείς να διαβάσει και πολλά άλλα ενδιαφέροντα πράγματα, που μεταφέρονται με ένα εύληπτο και ευχάριστο τρόπο στον αναγνώστη. Κάτι που πρέπει να το έχουν υπόψη τους όσοι ασχολούνται με την συγγραφή και έκδοση στρατιωτικών εντύπων.


Ανιχνευτής


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.