ΣΕΛΙΔΕΣ

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Οι Ειδικές Δυνάμεις και οι Zodiac





Μία ακόμη προμήθεια ελαστικών λέμβων τύπου Zodiac Hurricane 753 RIB (Rigid Inflatable Boat) υλοποιούν οι  ειδικές δυνάμεις της Νότιας Αφρικής. Αλλά δεν τις παίρνουν σκέτες! Μαζί πηγαίνει "πακέτο" και το σύστημα ρίψεως  με αλεξίπτωτο. Την προμήθεια την ανέλαβε η εταιρεία "Parachute Industries of Southern Africa, PISA".




Το σύστημα θα έχει προδιαγραφές για ρίψη λέμβων μήκους από 6,5 έως 11 μέτρων και θα χρησιμοποιείται με αεροσκάφη τύπου C-130BZ Hercules της νοτιοαφρικανικής πολεμικής αεροπορίας. Στην ουσία θα χρησιμοποιείται το αμερικανικό σύστημα ρίψεως λέμβων στη θάλασσα απ' αέρος, το γνωστό "Maritime Craft Aerial Delivery System ,MCADS". Μέχρι στιγμής θεωρείται το πιο αξιόπιστο "δυτικό" σύστημα ρίψεως λέμβων με σκληρή γάστρα, από αεροσκάφη C-130, C 17, C5 και από Α 400Μ .




Με το άνοιγμα της ράμπας, προηγείται ένα βοηθητικό αλεξίπτωτο που ανοίγει και σέρνει επάνω στις προτοποθετημένες ράγες τη συσκευασμένη βάρκα. Στη συνέχεια στον αέρα, αποχωρίζεται η παλέτα συσκευασίας από τη βάρκα αυτόματα και πέφτουν ξεχωριστά με το δικά τους αλεξίπτωτα φόρτου. Μετά την έξοδο της συσκευασμένης βάρκας ακολουθούν οι χειριστές και το προσωπικό που θα την χρησιμοποιήσει, κάνοντας άλμα με αλεξίπτωτο στατικού ιμάντα. Η παλέτα στο νερό, ανάλογα με την επιχειρησιακή κατάσταση μπορεί να βυθισθεί ή να  παραμείνει στην επιφάνεια για οποιαδήποτε άλλη χρήση ή περισυλλογή.




Το σύστημα MCADS,  σχεδιάστηκε και κατασκευάσθηκε για να καλύψει επιχειρησιακή απαίτηση των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων, με τοποθέτηση παραγγελίας και εκτέλεση προμήθειας από την USSOCOM. Σήμερα χρησιμοποιείται από τις ειδικές δυνάμεις πολλών χωρών, μεταξύ των οποίων πρόσφατα συγκαταλέγονται και οι Νορβηγοί.

Το ενδιαφέρον είναι βέβαια η προτίμηση των Νοτιοαφρικανών στη Zodiac Hurricane. Το πλήρωμά της είναι 2 άτομα και μεταφέρει 8 ακόμη άτομα με πλήρη φόρτο σε θέσεις τύπου ''Jockey". Αυτού του είδους τα καθίσματα, ελαχιστοποιούν τους κραδασμούς και σε συνδυασμό με βαθύ "V" της γάστρας, η πλεύση γίνεται  σταθερή, ευέλικτη με χαμηλή "υπογραφή" ίχνους, κατάλληλη για επιχειρήσεις σε εχθρικά νερά. Η ανθεκτική κατασκευή της γάστρας με τα μπαλόνια γύρω-γύρω και οι 2 εξωλέμβιοι κινητήρες που διαθέτει κάνουν για κακό καιρό αλλά και για παράλληλη πλεύση με μεγάλα πλοία σε περιπτώσεις επιχειρήσεων νηοψίας ή καταδρομής.




Η λέμβος έχει μήκος 8,05 μέτρα, πλάτος με τα μπαλόνια φουσκωμένα 2,74 μέτρα και παίρνει μαζί της 503 λίτρα καυσίμων. Το εκτόπισμά της με τα καύσιμα φτάνει τα 2100 κιλά. Αναπτύσσει ταχύτητα 44 κόμβων με φορτίο 1500 κιλών και έχει μεγίστη εμβέλεια 145 ναυτικά μίλια. Διαθέτει 2 κινητήρες των 200 ΗΡ ο καθένας.Προορίζονται για το 4ο Αμφίβιο Σύνταγμα Ειδικών Δυνάμεων  (4 SF Regiment at Langebaan).

Πηγή









  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.