(Φωτο Crown MOD) |
Ένα πράγμα που πάντα με βασάνιζε όταν κάναμε ασκήσεις και όχι μόνο, ήταν οι επικοινωνίες. Ο τρόπος λήψης επαφής αλλά και η ενέργεια που θα έπρεπε να είναι διαθέσιμη ώστε να δουλεύουν οι ασύρματοι, για τη χρονική περίοδο που έπρεπε να καλύψουμε.
Μιλάω για ειδικές επιχειρήσεις. Οι μπαταρίες και οι εφεδρικές μπαταρίες με το χρόνο που μπορούσαν να λειτουργούν τους σταθμούς ασυρμάτου που είχαμε, ήταν ένα θέμα που ζητούσε αναγκαστικά τη λύση του. Η ιδιαιτερότητα στις ειδικές επιχειρήσεις είναι ότι δεν υπάρχει άμεση πρόσβαση και αναπλήρωση σε υλικά και μέσα. Θα πολεμήσεις, με ότι κουβαλήσεις. Ο ανεφοδιασμός με διάφορους τρόπους, δεν είναι τόσο άμεσος, όπως στις συμβατικές επιχειρήσεις.
Έπρεπε να κουβαλάμε πολλές μπαταρίες αν θέλαμε να λειτουργούν οι ασύρματοί μας. Πιο παλιά, στην 10ετία του '70 και '80 για κάποιους τύπους ασυρμάτου, χρησιμοποιούσαμε φορητή, χειροκίνητη γεννήτρια. Της είχαμε δώσει και όνομα. Τη φωνάζαμε "Τζίνα" και έχει έννοια αυτό, αν φαντασθείτε ότι ήταν η ελληνική απόδοση της αγγλικής λέξης "generator" που κατέληξε σε αργκό, ανάμεσα στους διαβιβαστές, να λέγεται "τζίνα".
Μεγάλο το βάρος και ασήκωτο, όλων των μπαταριών και της τζίνας. Ειδικά αν έπρεπε να περπατάς ώρες για πολλά χιλιόμετρα, όλο το βράδυ και όχι με την ησυχία σου, αλλά με την σκέψη να μην σε δουν, να μην αποκαλυφθείς.
Από τότε μέχρι σήμερα η τεχνολογία έχει κάνει πολλές προόδους. Βγήκαν μπαταρίες που αντέχουν πιο πολύ, φορτιστές που σου τις γεμίζουν με τη βοήθεια του ήλιου και άλλα πολλά. Παρ' όλα αυτά ακόμη και σήμερα, το βάρος του φόρτου τους απασχολεί όλους. Στο Αφγανιστάν, με τις συνεχείς πολύωρες περιπολίες, επανήλθε το θέμα των μπαταριών και υπήρχαν ατέρμονες συζητήσεις με τους ειδήμονες περί αυτού.
Τελικά οι Άγγλοι είχαν μια πολύ καλή ιδέα. Η αρμόδια στρατιωτική υπηρεσία τους Αμυντικού Εξοπλισμού και Υποστήριξης η Defence Equipment and Support(DE&S) και ειδικότερα το Τμήμα Συνδυασμένων Συστημάτων του Στρατιώτη, Integrated Soldier System Executive (ISSE) παρουσίασε ένα νέο φορτιστή μπαταριών, που τον ονόμασε "Φορητό Φορτιστή του Στρατιώτη" The Soldier Portable Charger (SPC).
Φορητός Φορτιστής SPC (φωτό CrownMOD) |
Αυτός ο φορτιστής "μαζεύει" ενέργεια από μεταχειρισμένες μπαταρίες, ηλιακά πλαίσια, ακόμη και από οχήματα και φορτώνει τις μπαταρίες που κουβαλάει ο μαχητής μαζί του για τα διάφορα όργανά του μέσα στα οποία είναι και οι σταθμοί ασυρμάτου. Αν και και η εξοικονόμηση βάρους εκ πρώτης όψεως φαίνεται μικρή, δεδομένου ότι το μέγιστο βάρος μιας μπαταρίας στο βρετανικό στρατό δεν ξεπερνά τα 3,75 κιλά, η επιχειρησιακή απαίτηση καλύπτεται, γιατί δεν μιλάμε για μια μπαταρία αλλά για αριθμό μπαταριών, ειδικά σε παρατεταμένη ειδική επιχείρηση, όπως αυτή της ειδικής αναγνώρισης.
Για παράδειγμα, έχει υπολογισθεί από επιχειρήσεις περιπόλων στο Αφγανιστάν, ότι για μια αποστολή διάρκειας 40 ωρών από περίπολο 8 ανδρών, απαιτούνται μπαταρίες βάρους 60 κιλών περίπου που πρέπει να κατανεμηθούν στους άνδρες. Ο υπολογισμός έγινε με βάση τις βρετανικές Βασικές Οδηγίες Επιχειρήσεων που ισχύουν στην συγκεκριμένη περίπτωση, για τη συχνότητα λήψεως επαφής ρουτίνας, αλλά και από διαπιστώσεις κατά τις εμπλοκές περιπόλων σε μάχη.
Ακριβώς την 40ωρη αποστολή περιπόλου χρησιμοποίησαν οι Βρετανοί σαν "μονάδα " και άρχισαν την έρευνα για να ανακαλύψουν που οφείλεται αυτή η υπερβολική κατανάλωση μπαταριών. Έλαβαν υπ' όψη τους τις προδιαγραφές του κατασκευαστού, και εξέτασαν πότε οι στρατιώτες στο πεδίο, αλλάζουν μπαταρίες. Διαπίστωσαν τότε ότι μπαταρίες που θεωρούνταν "άδειες", είχαν ακόμη 10% με 20% ενέργεια μέσα τους, που έμενε ανεκμετάλλευτη.
Ο φορτιστής συνδέεται με τις παλιές μπαταρίες και μαζεύει αυτή την παρατημένη ενέργεια που την προωθεί σε άλλη μπαταρία. Όλα αυτά γίνονται ενώ η περίπολος κινείται. Τι σημαίνει αυτό; Απλά όταν μεταφέρεις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, δεν χρειάζεται να κουβαλάς τόσες πολλές. Επίσης, συνοδεύεται από ένα ηλιακό πλαίσιο, που διπλωμένο έχει το μέγεθος σελίδας Α4 και όταν αναπτυχθεί, δεν ξεπερνά το τετραγωνικό μέτρο. Έτσι συσσωρεύει ενέργεια και φορτώνει στις μπαταρίες που θα τον συνδέσεις. Επί πλέον διαθέτει καλώδια με τα οποία μπορεί να συνδεθεί με οποιοδήποτε όχημα και να αντλήσει από εκεί ενέργεια.
Από πάνω προς τα κάτω,μπαταρίες LIPS10, LIPS 11, LIPS 12 (φωτό CrownMOD) |
Από την άλλη πλευρά οι Βρετανοί για να χαμηλώσουν το βάρος ειδικά σε πεζοπόρα τμήματα, κατασκεύασαν για τους ασυρμάτους τους, 3 κατηγορίες μπαταριών λιθίου,(Lithion Ion Power Source, LIPS) με αντίστοιχη διάρκεια παροχής ενέργειας: Την LIPS 10 με διάρκεια παροχής 6 ώρες και βάρος 3,75 κιλά, την LIPS 11 με διάρκεια 4 ώρες και βάρος 2,25 κιλά και την LIPS 12 με διάρκεια 2 ώρες και βάρος 1,5 κιλά. Ανάλογα με την αποστολή οι διοικητές διαλέγουν αυτό που θέλουν.
Για την επιχείρηση "HERRICK" , δηλαδή την συμμετοχή βρετανικών στρατευμάτων στο Αφγανιστάν, έχουν διατεθεί γύρω στις 5000 συλλογές φορτιστών στις μονάδες. Ως τώρα οι εντυπώσεις για τους νέους φορτιστές, που προέρχονται από τους στρατιώτες, είναι θετικές.
Και για να αναδιατυπώσω το σχόλιο ενός αναγνώστη " Οι επαγγελματίες πρέπει να μιλάνε και για Διοικητική Μέριμνα". Έτσι είναι.
Και για να αναδιατυπώσω το σχόλιο ενός αναγνώστη " Οι επαγγελματίες πρέπει να μιλάνε και για Διοικητική Μέριμνα". Έτσι είναι.
Ανιχνευτής
Πηγή: Defence News
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας, στα πλαίσια της ευγένειας και της ευπρέπειας.